Rabat dla zarejestrowanych klientów do 10%
Opineo: otrzymaliśmy ocenę 99 ze 100
Sprzedajesz ubrania przez internet? Jeśli tak, to trafiłaś/eś w dobre miejsce. Pokażemy do jakich opakowań pakować tanio i szybko i tak, aby paczka dotarła do klienta bez uszkodzeń.
Czy jesteś gigantem à la Zalando, czy sprzedajesz markowe ubrania przez Vinted albo Facebook Marketplace, z pewnością chcesz, aby wysyłany towar dotarł w porządku.
Na samym początku mamy dobrą wiadomość. Ubrania to najłatwiejsza rzecz do pakowania. Nie są kruche, nie mają ostrych końców, nie mogą się stłuc – czego sobie więcej życzyć?
Ubranie wisi jeszcze na wieszaku? Jeśli nie masz w rękach umiejętności składania koszulek, dżinsów albo bielizny, inspiruj się u profesjonalistów. Instrukcje składania od Hordelry są świetnie nagrane, tak jak na przykład tutaj:
Najpopularniejszym opakowaniem do wysyłki ubrań są foliopaki.
Największą zaletą tego opakowania, w porównaniu do innych, to cena. Od X zł za najmniejszy foliopak, do X zł za największy w rozmiarze 600x900 mm, otrzymujesz w pełni funkcjonalne i wodoodporne opakowanie, na które wystarczy nakleić etykietę.
„A co z tym, że są z plastików”? Tak, są z plastików, ale u nas są dostępne w bardziej „zielonej” wersji, foliopaki wyprodukowane w 70% z plastiku z recyklingu – dlatego są bardziej oszczędne dla środowiska niż zwykłe foliopaki bez zawartości recyklatów.
Foliopak ma najlepszy stosunek cena/jakość. Jest tani, mocny, nieprzezroczysty i można go zakleić za pomocą paska samoprzylepnego.
W przypadku foliopaków są takie same zasady, jak w modzie – źle wybrany rozmiar nie będzie pasować. Dlatego foliopaki wybieraj tak, aby ubrania się odpowiednio zmieściły. Jeśli foliopak jest większy, wystarczy go zgiąć i przekleić tak, jak na poniższym obrazku.
Masz za dużą kopertę? Przełóż ją. Towar w ten sposób będzie lepiej przymocowany.
RADA: Etykietę z adresem naklej na opakowanie zanim włożysz do niego ubrania. Etykiety często są naklejane na foliopaki po zapakowaniu do nich ubrań. Tylko, że foliopak jest pełny, powierzchnia nierówna, więc etykieta może się pomarszczyć.
Chcesz pakować bez plastików? W takim razie sięgnij po papieropaki.
Wiele osób boi się, że takie opakowanie się podrze albo zamoknie. Jednak nasz test wytrzymałościowy zdało na piątkę – do rąk odbiorcy paczka trafiła tylko lekko pognieciona.
Nasze papieropaki są również oszczędne dla środowiska w dwójnasób – mają samoklejącą etykietę zwrotną, więc można ich użyć ponownie. Dlatego, jeśli klienci będą chcieli zamówienie zwrócić, nie będą musieli kupować nowego opakowania.
Szybkie i łatwe pakowanie do papieropaków.
Nasze papieropaki do wysyłki ubrań mają odrywany pasek, dlatego łatwo się je otwiera.
RADA: Pakujesz w sposób zrównoważony dla środowiska? Pochwal się tym. Zainspiruj się w artykule 7 sposobów na poinformowanie klientów, że pakujesz w sposób zrównoważony.
Tego rozwiązania nie polecamy, ale żeby było fair, musimy o nim wspomnieć – w razie „W” paczkę można zapakować nawet do reklamówki. :-)
Zasada jest podobna jak w przypadku foliopaków. Ubrania włóż do reklamówki, wystającą część zegnij i zaklej taśmą pakowa.
Firmy kurierskie nie powinny mieć problemu z przewozem tak wyglądającej paczki. Ale jak wspominaliśmy wcześniej – nie polecamy tej metody. Wygląda nieprofesjonalnie, a cienka warstwa reklamówki może się przerwać o wiele łatwiej, niż u mocnego foliopaku.
Można wysłać paczkę w reklamówce? Jeśli jest wystarczająco mocna i dobrze zaklejona – czemu nie?
Foliopaki i papieropaki nie mają nieskończonej przestrzeni. Bardzo duże objętościowo tekstylia (np. koc, kurtka zimowa) raczej się w nich nie wysyła. Rozwiązaniem są pudełka.
Wystarczy zwykłe trójwarstwowe pudełko (oznaczone jako 3-W) w odpowiednim rozmiarze. Jeśli jest w idealnym rozmiarze, zapakowany towar pasuje doskonale i nic mu się nie stanie.
Kurtkę zimową i inne duże objętościowo rzeczy lepiej pakować do pudełek. Wybierz tanie trójwarstwowe pudełko (górne foto), albo droższe i ekskluzywniejsze pudełka fasonowe (dolne foto).
RADA: Oddziałuj na wszystkie zmysły – na koniec popsikaj ubrania perfumami. Po rozpakowaniu paczki klient połączy Twoją markę z przyjemnym zapachem, a to zawsze o parę punktów więcej.
Foliopaki są tanie, praktyczne, ale raczej nie są najładniejsze. Co zrobić, jeśli zależy Ci przede wszystkim na designie?
W takim razie świetną kombinacją są pudełka fasonowe i jedwabista bibułka gładka, jak widać na obrazku poniżej. Na zamówienie potrafimy również wyprodukować bibułkę gładką z nadrukiem, na przykład z logo lub sloganem.
Bibułka gładka doda paczce tego czegoś, zwłaszcza, jeśli całość przymocujesz naklejką.
Zainspiruj się u profesjonalistów. Sprawdź jak pakują… autorskie ubrania w youngprimitive.