Rabat dla zarejestrowanych klientów do 10%
Opineo: otrzymaliśmy ocenę 4,9 z 5
Zastanawiałeś się kiedyś jak wygląda paczka lub koperta bąbelkowa, którą otrzyma klient od kuriera?
Paczka nie ma łatwego życia w drodze do odbiorcy. Zobacz sam. Na drugi koniec kraju wysłaliśmy parę paczek i oczekiwaliśmy na wyniki. Oto one.
Mało kogo dzisiaj dziwi, ile musi każda paczka przeżyć w drodze do odbiorcy. Według większości kurierów paczka musi wytrzymać ciężar aż pięciokrotności swojej wagi oraz spadek z wysokości 80 cm (DPD) lub nawet 1 m (GLS).
Dlatego nie ma co się dziwić, że bez względu na to jak dobrze zapakujemy towar, klient dostanie paczkę w gorszym stanie niż w momencie zapakowania na magazynie.
Klient dostanie paczkę w gorszym stanie niż w momencie zapakowania na magazynie.
Dobrą wiadomością jest to, że do uszkodzenia wysyłanego towaru dochodzi naprawdę rzadko. Ze wszystkich paczek wysyłanych codziennie tylko mały procent zostanie uszkodzony.
Dlatego wielką rolę gra ostatnia mila/last mile, czyli to w jakim stanie klient paczkę odbierze. Właśnie w momencie odbioru paczki klient robi sobie zdanie o Twojej firmie, chociaż za stan przesyłki odpowiada firma kurierska.
Do testu wybraliśmy standardowe opakowania (koperty plastikowe, bąbelkowe, karton) i opakowania, które są w naszym asortymencie dopiero od niedawna (koperta kartonowa, opakowanie na książki). Aby opakowania absolwowały co najwięcej na swojej drodze, wysłaliśmy je na drugi koniec kraju i z powrotem.
✔️ Nieuszkodzona, prawie jak nowa
✔️ po powrocie koperta tekturowa wygląda profesjonalnie
✔️ nie potrzebuje wypełnienia
✖️ nadaje się tylko na książki lub inne płaskie przedmioty do wysokości 48 mm
✔️ wróciła nieuszkodzona
✔️ najtańszy materiał do wysyłki ubrań i innych miękkich rzeczy
✔️ plastikowa koperta jest odporna na uszkodzenia i na wilgoć
✖️ łatwo się brudzi i wygląda trochę nieprofesjonalnie
✖️ nie nadaje się do delikatnych i kruchych przedmiotów
✔️ zawartość w pudełku na książki została nieuszkodzona
✔️ nie potrzebuje żadnego wypełnienia
✔️ zmieszczą się do niej przedmioty o wysokości do 70 mm
✖️ wróciła ze zdeformowanymi rogami i brzegami
✖️ nadaje się tylko na książki lub inne płaskie przedmioty
✔️ zawartość koperty bąbelkowej nie została uszkodzona
✔️ dzięki folii bąbelkowej zawartość przeżyje również mniej delikatne warunki podczas transportu
✖️ łatwo się gnie i brudzi
✖️ papier może się przerwać, jednak folia bąbelkowa zostanie nierozerwana
Jak to wygląda z kartonami? To zależy od:
Pudełka klapowe z tektury 3-warstwowej polecamy na lekkie i duże przedmioty; pudełka klapowe z tektury 5-warstwowej nadają się do ciężkich i delikatnych przedmiotów. Jeśli te zasady nie zostaną dotrzymane łatwo może dojść do podarcia lub pogięcia kartonu, co widać poniżej.
Karton łatwo uszkodzić przy wysyłce dużych i ciężkich rzeczy w kartonie 3warstwowym zamiast 5warstwowym.
✔️ wrócił nieuszkodzony
✔️ nadaje się do przedmiotów o nierównomiernym kształcie
✔️ kurierzy preferują właśnie te kartony
✖️ do wypełnienia wolnej przestrzeni potrzebny jest materiał wypełnieniowy
✔️ nadaje się do dużych przedmiotów, które inaczej nie da się zapakować
✔️ kurierzy preferują właśnie kartony
✖️ łatwo się deformuje i rwie, do przesyłki ciężkich rzeczy bardziej nadaje się karton pięciowarstwowy
✖️ do wypełnienia wolnej przestrzeni potrzebny jest materiał wypełnieniowy
Klienci najczęściej odbierają paczki w innym stanie niż w momencie wysyłki z magazynu. Najczęściej uszkodzone są boki i rogi, paczki są zabrudzone lub podarte. Chociaż za to wszystko mogą firmy przewozowe to i tak klienci często łączą te sprawy z Twoją firmą.
Jak promować markę w oczach klientów?
Lepsze wrażenie możesz zrobić tym, że wybierzesz odpowiednie i odporne opakowanie, które dostatecznie ochroni wysyłany towar oraz nie ulega łatwo uszkodzeniom.
Drugim sposobem na uprzyjemnienie rozpakowywania paczki jest dodanie do paczki miłego dodatku. O tym już pisaliśmy w artykule 7 rzeczy, które możesz dodać do paczki.
Jak wyglądają Twoje paczki po dostarczeniu do klienta? Podziel się z nami swoimi doświadczeniami w komentarzach pod postem na Facebooku.