Pusty koszyk

TOP 5 obszarów przygotowań na sezon internetowy.

Autorem jest Petr dnia 14. 11. 2017

We wszystkich centrach handlowych już za chwilę usłyszymy wigilijne hity jeden za drugim. Zbliża się sezon, również w świecie e-shopów. Różnica jest taka, że kolędy usłyszymy w domu a nie w sklepie.

Co roku powigilijne postanowienie brzmi tak samo: “Na przyszły sezon przygotujemy się lepiej”. Tylko że co roku zauważamy, że i tak to jest za późno. Dlatego postanowiliśmy przekazać Wam nasze doświadczenie. Do tego dodaliśmy wskazówki najbardziej doświadczonych sprzedawców internetowych, takich jak np. Shopify - czyli jednej z największych platform sprzedaży internetowej na świecie.
 

1) Przygotuj dostępność swojej strony internetowej na każdą okoliczność

Według badań więcej niż połowa klientów oczekuje, że strona wczyta się do 2 sekund. Sukcesem jednak nie jest tylko to, że strona się załaduje.

Ważnym jest zapewnienie komfortowych zakupów w sezonie. Przygotować się na większą liczbę odwiedzających można za pomocą LoadFocus albo Locust. Klient na pewno nie chce widzieć czarną dziurę świata offline, a już na pewno nie parę dni przed Wigilią.


Bądź przygotowany na nawał klientów już przed sezonem.
 

2) Zapewnij logistykę

Większe ilości paczek tworzą problemy kurierom co roku. Magazyny są przeładowane a to skutkuje dłuższym czasem dostawy. Zwiększa się także liczba zagubionych czy uszkodzonych paczek. A to spory kłopot dla każdego e-shopu.

Dlatego zapewnij przynajmniej dwóch różnych dostawców z różnymi i niezależnymi od siebie magazynami. Jeśli kurier “A” będzie niedostępny, można wtedy zamówić kuriera “B”. Może to dotyczyć tylko jednego regionu, w którym niezawodność kurierów może się od siebie bardzo różnić.


W sezonie służby kurierskie mogą być utrudnione. Bądź na to przygotowany.
 

3) Zapewnij dodatkową ilość produktów

To bardzo fajnie, że masz fajny i szybki e-shop a ekspedycję zapewnia parę pięknych dostawczaków, ale co z tego jeśli zaraz przed sezonem magazyn świeci pustkami a dostawa będzie Bóg wie kiedy.

Co więcej, warto pamiętać, że nawet chwilowy brak jednego z Twoich “bestsellerowych” towarów w okresie między połową listopada a końcem sezonu będzie automatycznie oznaczać stratę klientów, głównie dlatego, że w tym okresie klienci nie mogą sobie pozwolić na czekanie aż ten produkt pojawi się z powrotem w e-shopie. To dotyczy również fanów sklepu oraz stałych klientów.

Jak zaopatrzyć sklep z góry? Dostawy oraz zapełnienie magazynu przed sezonem jest indywidualne i dość  wymagające. Warto zwrócić uwagę na te trzy rzeczy aby przygotować zapasy:

  1. Statystyka sprzedaży sprzed roku – co było od razu wykupione? Oczekuje się wzrost sprzedaży w tym roku?
  2. Tegoroczne trendy w sprzedaży – co w Twoim sklepie jest modne i może być o nie duże zainteresowanie? O czym się mówi na portalach społecznościowych czy w mediach?

Według zasady Pareta (znanej jako zasada 80/20) nie ma potrzeby analizowania 100% asortymentu. Bardziej efektywnym jest skupić się na 20% najbardziej sprzedawanych produktów, przy których włożony wysiłek najbardziej się opłaci


Dostateczne zapasy magazynowe są kluczem do sukcesu w sezonie.

Zanim postanowisz zapłacić za wielkie zapasy na Wigilię, spróbuj porozmawiać z dostawcą i znaleźć rozwiązanie, w którym nie poniesiesz całego ciężaru “cashflow” ty sam. Skorzystaj z tych porad:

  1. Zapłacenie za fakturę odłożone w czasie
  2. odbiór towaru w formie składu konsygnacyjnego, gdzie płacisz za to, co uda się sprzedać
     

4) Zwróć uwagę na droższą reklamę i na swój budżet

W sezonie więcej się sprzedaje, ale również jest to najbardziej konkurencyjny czas w roku. Reklama może być nawet 3-4 razy droższa. Zwróć uwagę na badania kanałów reklamowych i wybierz reklamę odpowiednią dla Twojego budżetu już przed sezonem.

W trakcie sezonu trzeba zwrócić uwagę na to, aby reklama na e-shopie nie przyciągnęła masę nowych klientów akurat wtedy, kiedy nie mamy już dość towaru. Takie sytuacje kosztują nie tylko pieniądze ale również nadszarpują reputację sklepu.

W trakcie sezonu pamiętajcie o ROI - zwrocie z inwestycji, oraz stosunkowi kosztów do przychodów. Jeśli chodzi o reklamę to te elementy warto mieć na uwadze.


W sezonie koszty na marketing trzeba mieć dobrze pod kontrolą.
 

5) Powiększ swój zespół

Oczekujesz wzrost sprzedaży w okolicach 30-60%? Rozszerz również swój zespół, nawet na krótki czas. Zapewnij nabór nowego pracownika wcześniej. Przeszkolony pracownik, który już ma kwalifikacje do pracy, oszczędzi pieniądze i problemy.

Z niedostatecznie dużym zespołem ryzykujesz że klienci będą niezadowoleni czekać na spóźnione zamówienie.


Powiększenie zespołu trzeba rozwiązać do przodu. W sezonie ciężko o nowego pracownika.

Dokładne analizy, dobre planowanie i udane szacowanie przyda się tam, gdzie analizy i planowanie nie pomoże. Przede wszystkim chodzi o zadowolenie klienta i długotrwały wzrost. Dlatego nie bój się w sytuacjach awaryjnych lekko przyhamować z reklamą, aby można było spełnić potrzeby każdego klienta tak, jak sobie na to zasłużył.

Będziemy Ci wysyłać oferty promocyjne i kupony rabatowe.

Doradzimy Ci

Na Twoje zapytania w godzinach pracy odpowiemy w ciągu 2 godzin. Z opakowaniami posiadamy 10 letnie doświadczenia i podzielimy się nimi z Tobą na blogu.

Gwarancja zadowolenia

Jeżeli nie będziesz zadowolony z towaru, sami go odbierzemy i zwrócimy Ci pełną cenę.

Rabat przy każdym zamówieniu

Za każde wydane 15zł oferujemy rabat 0,1% aż do wysokości 10%
Copyright © 2018 SECUPACK, s.r.o
Linia obsługi klienta: +48 334 454 612, info@top-opakowania.pl