Rozcestník

Pusty koszyk
 

Produkty w koszyku

Miej koszty materiałów opakowaniowych pod kontrolą. W jaki sposób?

Autorem jest Dominik dnia 25. 2. 2019

Prowadzisz sprzedaż w e-shopie? Jeśli tak, to na pewno wiesz jak dużo istnieje różnych rodzajów opakowań. A także jak duże są różnice w cenie między nimi. Przedstawiamy mały poradnik jak ogarnąć pakowanie zamówień a do tego nie zbankrutować.

Co lepsze, złoty środek czy skrajności? 

Przy wyborze opakowań zawsze wybiera się między ich jakością a ceną. Wybór zależy w większości na Twojej filozofii firmowej. Także na tym, jak bardzo Ci zależy na opakowaniu wysyłki. Chociaż klientom zależy przede wszystkim na zawartości opakowania, to paczki wysokiej jakości zwiększają bezpieczeństwo transportu, ale również pokazują klientowi, że zależy Ci na szczegółach. Ale za jaką cenę? 

W praktyce istnieją dwa bieguny. Na jednym stoją profesjonaliści, którzy opakowanie dobierają i stroją jak firmową wizytówkę. Opakowania stosowane przez nich są często tak dobrej jakości, że szkoda je wkładać do brudnego dostawczaka. 

Na drugim biegunie są właściciele e-shopów, którym zależy na co najniższych kosztach i wcale nie tak rzadko pakują przedmioty do reklamówek i zaklejają zwykłą taśmą klejącą.

A mniej więcej po środku są ci, którzy starają się znaleźć kompromis między ceną i jakością. Po której stronie jesteś Ty? Dbasz o jakość czy o niską cenę opakowania? Decyzję ułatwi obliczenie kosztów wszystkich możliwości.

 

 

Trzy filozofie opakowaniowe

Wyobraź sobie, że masz e-shop z artykułami modelarskimi. Przedmioty są małe, nie są kruche, dlatego można je zapakować na różne sposoby. Załóżmy, że codziennie wysyłasz 10 paczek przez 240 dni w roku, czyli 2400 paczek w ciągu roku.

Uwaga: dla łatwiejszego obliczenia do ceny nie liczymy taśmy klejącej.

 

1: Najtańsze rozwiązanie

E-shop chce mieć koszty opakowań co najniższe. Dlatego pakuje do koperty bąbelkowej. Towar wystarczy do niej włożyć. Pakowanie jest szybkie, oszczędza jak czas tak i pieniądze.

Roczne koszty: 0,38 zł x 10 szt. x 240 dni = 931,5 zł/rok

2: Droga złotego środka

E-shop próbuje znaleźć równowagę między jakością opakowania, bezpiecznością przesyłki a ceną. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest użycie folii bąbelkowej i pudełka tekturowego.

Roczne koszty: (0,6 zł + 0,55 zł) x 10 szt. x 240 dni = 2 766 zł/rok

3: Image za każdą cenę

E-shop, podobnie jak w poprzednim przypadku, używa pudełka tekturowego i folii bąbelkowej. Nie zwraca uwagi na kuriera czy cenę przesyłki, dlatego roczne koszty są kilkukrotnie wyższe

Roczne koszty: (1,2 zł + 2,8 zł) x 10 szt. x 240 dni = 9 762 zł/rok

Jak widać z wyliczeń, rocznie koszty takiej drobnostki, jaką są opakowania, mogą tworzyć ogromną sumę, a zły wybór opakowania i dostawy może nas kosztować nawet parę razy więcej. Dlatego opłaci się szukać kompromisu między jakością i ceną opakowania.

Poza samym wyborem odpowiedniego sposobu pakowania, zwróć uwagę na różne firmy oferujące materiały opakowaniowe. Również zły wybór firmy opakowaniowej może nas kosztować o parę tysięcy złotych rocznie więcej.

Produkty wspomiane w artykułe