W dniu 1 maja mamy święto narodowe i mamy ZAMKNIĘTE. Państwa zamówieniami zajmiemy się ponownie 2 maja. Dziękujemy za zrozumienie.

Rozcestník

Pusty koszyk
 

Produkty w koszyku

Projektujemy opakowania na wymiar: Jak wykorzystać klapę pudełka na maksimum

Autorem jest Michalina dnia 6. 6. 2023

Planujesz kupić własne pudełka z nadrukiem? Jeśli Twój wybór padł na pudełka fasonowe nie zapomnij o wewnętrznej stronie klapy. Na przykładach pokażemy, jak ze zwykłej pokrywy pudełka zrobić skuteczne narzędzie do budowania swojej marki i sprawiania klientom radości.

Poštovní krabice s potiskem ABRAKA
 

Co można nadrukować na pokrywę?

Od projektu, który namawia do udostępniania w sieciach społecznościowych, do historii Twojej firmy – możliwości nadruku jest multum. Wystarczy wybrać odpowiedni dla Ciebie projekt.

Poproś klientów o udostępnianie i recenzję

Rozdźwięk w mediach społecznościowych może przyczynić się do powodzenia Twojej firmy w internecie.

Dlatego warto aktywizować klientów do udostępniania swoich doświadczeń, tak jak to robi na przykład Lillypost Box. Projekt, który co miesiąc wysyłał książki dla dzieci i wspierał je w czytaniu. Wystarczy jedno spojrzenie na ich Instagram a od razu jest jasne, że to był strzał w dziesiątkę. Mają ponad 2900 oznaczeń.

Nie zapomnij wydrukować na pokrywę #hashtag i linki do swoich mediów społecznościowych. Na pewno pomoże kod QR.

Ostatnia rada: bądź konkretny. Lepiej zapytać się „jak Ci się podobają nowe kolczyki” zamiast ogólnego „jesteś zadowolona/y?”. Daj klientowi dokładną instrukcję co ma opisać.

Lilly Postbox krabice s potiskemInstagram Lilly postbox
Wyraźny #hashtag i prosty design zadziałały. Po prawej screenshot z Instagrama Lillypost.
 

Podziękuj za zakupy

Mały gest, duży efekt. Wyrażenie wdzięczności klientom jest prostym, ale efektywnym sposobem na wzmocnienie relacji i nakłonienie klienta na ponowne zakupy. Świetnie to robi firma kosmetologiczna Venira, która wzmacnia uczucie przynależności hasłem „…razem jesteśmy Venira”.

Możesz być jeszcze bliżej klienta, jeśli przy komplementacji paczki każdemu z osobna na opakowanie napiszesz imię. Ale uwaga na czas. Przy pakowaniu 150 paczek dziennie możesz nie nadążyć w ręcznym wypełnianiu wiadomości.

Krabice s potiskem VeniraKrabice s potiskem Venira
Venira nawiązuje z klientem osobisty kontakt za pomocą zdania „…Twoja Venira”. Na pudełku znajduje się wiadomość „Oto ja, Twoja Venira” a w środku „Dziękujemy, wspólnie jesteśmy Venira” razem z cytatem „Zewnętrzne piękno jest o tyle cenniejsze, o ile skrywa piękno wewnętrzne”.
 

Opowiedz swoją historię

Twoja historia jest wyjątkowa? Nie chowaj jej dla siebie. Opowiedz ją klientom podczas otwierania paczki.

Albo przedstaw swoją misję i wartości, które stoją za Twoimi produktami. Ten sposób wykorzystuje firma sprzedająca kosmetyki do włosów Mr. Smith, która na pudełku przedstawia swoją główną wartość – oszczędność. Nas, zwierząt i przyrody.

Również tutaj pierwsze skrzypce gra budowanie marki i wzmacnianie relacji między klientem i marką.

Zásilka vlasové kosmetiky Mr. Smith
Kosmetyki do włosów Mr. Smith są znane ze swojej oszczędności. Dlatego nic dziwnego, że dowiesz się o tym od razu po otwarciu paczki. Źródło: Pinterest.
 

Napisz instrukcję używania produktu

Jeśli sprzedajesz jeden typ produktu, możesz na pokrywie paczki napisać jak się produktu używa, jak o niego dbać. A ponieważ jednym obrazkiem wyrazisz więcej niż tysiąc słów, zainspiruj się u Noku Canvas – startupowego projektu oferującego samopodlewające się zielone ścianki, które na pudełku pokazuje swoją największą zaletę – łatwy montaż.

Otevřená krabice s Noku CanvasZásilky Noku Canvas na skladě
Możesz pomóc swoim klientom zrozumieć Twój produkt, jak z nim się obchodzić, żeby długo wytrzymał, za pomocą przemyślanemu designowi. Źródło: Noku Canvas.
 

Podobny pomysł ma firma Hug Me, która produkuje biustonosze z membraną do karmienia. A ponieważ oferowane przez nich biustonosze są czułe na nieczułe pranie, od razu na klapie paczki drukują instrukcję jak powinno się biustonosze prać, aby służyły co najdłużej.

Zásilka z e-shopu Hug meOtevřená krabice Hug me
Firma Hug Me wybrała pokrywę paczki nie tylko w celu podziękowania za zakupy, ale przede wszystkim jako instrukcję jak dbać o produkty. W pudełku znajduje się napis: „Dziękujemy za Twój zakup. Aby Twój biustonosz został ładny i funkcjonalny, polecamy go prać w temperaturze 30 stopni”.
 

Czasami kluczem do sukcesu jest prostota. Używając wewnętrznej strony pokrywy pudełka wyłącznie na Twoje logo wytworzy czysty i profesjonalny wygląd. Przekonaj się samemu na przykładzie pudełka od Underbelly. Firmy, która produkuje bieliznę menstruacyjną.

Krabice s vytištěným logem na vnitřní straněKrabice s potiskem Underbelly
Minimalistyczny design idealnie pasuje do marki Underbelly.

Otevřená žlutá krabice z e-shopu Selfringed
Logo możesz umieścić nietypowo. Zaskocz klientów podobnie jak sklep internetowy z modą Selfringes. Źródło: Pure Vanity.

Otevřená krabice s podprsenkou Third Love
Twoja marka nie jest jeszcze tak znana? Dopełnij swoje logo o claim podobnie jak firma ThirdLove, a na pewno lepiej utkwi klientom w pamięci. Źródło: Mint and Thrift.
 

Zainspiruj cytatem

Wystarczy jeden dobrze wybrany cytat, żeby wzbudzić u klienta całą serię myśli i emocji.

Co więcej, cytaty mają potencjał do udostępniania w mediach społecznościowych. Ludzie chętnie uwieczniają momenty, które do nich przemawiają. Wybierz odpowiedni cytat, który pasuje do Twojej marki a efekt będzie gwarantowany.

Inspirację możesz czerpać u Sézane – francuskiej firmy z modą, która na paczkach umieszcza cytaty znanych Francuzów. Dla klientów z innych krajów udostępnia również angielskie tłumaczenie.

Zásilka s módou SezaneOtevřená krabice s potiskem Sezane
Swojemu pochodzeniu firma Sézane nie zaprzecza nawet na pudełkach. Źródło: Mademois-elle.
 

Możliwości ogranicza wyłącznie Twoja fantazja

Klapa pudełka to cenna powierzchnia, która może być świetnie wykorzystana. Zademonstrowaliśmy parę sposobów, jak wykorzystać tę powierzchnię do wzmocnienia swojej marki i wzmocnienia doświadczenia klientów. Dlatego wierzymy, że od dzisiaj tę powierzchnię wykorzystasz na maksimum.

Rada na koniec: nadruk na opakowaniach jest dla Ciebie na razie za drogi? Rozwiązanie jest proste – skorzystaj z naklejki, pieczątki

Bądź odważny, jeśli chodzi o swoje projekty, a jeśli już wiesz, którą drogą pójdziesz, odezwij się do nas. Chętnie wyprodukujemy Twoje wymarzone pudełko na zamówienie.

Produkty wspomiane w artykułe