Jesteśmy online.
Połączenie:
+48 334 454 612
(Pon.–Piąt.: 7:00–12:00, 12:30–15:30)
Szykujesz edycję limitowaną swoich produktów, zaczynasz swój biznes i potrzebujesz do swoich opakowań nadruk na miarę, ale wysyłasz małe ilości paczek? Poradzimy jak tanio przygotować opakowania z nadrukiem na miarę również w małych ilościach nawet paru sztuk. Czytaj dalej.
Jeśli zamawiasz opakowania produkowane na miarę, masz do wyboru wiele różnych kształtów, kolorów i rozmiarów. Czy to będą kartony, koperty czy torebki, wszystkie mają jedną wspólną rzecz, jeśli chodzi o produkcję na zamówienie. A to jest minimalna ilość zamówionych sztuk.
A najczęściej nie jest to mała liczba.
To dlatego, że nadruk jest realizowany przy produkcji opakowania więc w trakcie pracy linii produkcyjnej. Ustawienie maszyn i przygotowanie druku czy wycięć do wycinania kartonów nie jest tanie.
Więc żeby produkcja zamówienia była dla producenta opłacalna a dla klienta cena za sztukę była w granicach rozsądku, zamówienie musi mieć minimalną ilość.
Rozwiązanie jest łatwiejsze niż myślisz.
Wystarczy zamówić pieczątkę, która kosztuje maksymalnie paręset złotych. To zależy, jak będzie duża oraz jaki typ pieczątki zamówisz.
Plusem jest to, że za pomocą jednej pieczątki możesz nadrukować nie tylko kartony, ale również papierowe torebki, koperty bąbelkowe, torby pocztowe albo etykiety.
Produkcja pieczątki to najłatwiejszy z całego procesu. Najpierw jednak wybierz jaki nadruk chcesz mieć na opakowaniu, potem wybierz rozmiar a na końcu wyślij projekt pieczątki producentowi, najczęściej w formacie PDF.
Jeśli jednak nie wiesz, jak zrobić taki projekt samemu, zapytaj się producenta, czy można u niego zamówić również projekt. Najczęściej za dopłatą producenci poradzą z projektem graficznym.
Musisz również zwrócić uwagę na materiał, na który chcesz dawać pieczątki, żeby nie było tak, że po opieczętowaniu tusz się rozmaże. Ogólnie rzecz biorąc materiał powinien:
Materiał, który zbyt nasiąka albo ma złą strukturę nie będzie dobry do pieczątek – tusz się najczęściej rozmazuje.
Mała grubość materiału to również zły wybór – tak wygląda wynik.
Podczas testowania zauważyliśmy, że na jakość druku ma wpływ również zastosowana technologia pieczątki. To znaczy, że największą pewność, że się nadruk nie rozmaże będziesz mieć przy zastosowaniu zwykłej pieczątki, którą się „moczy” w gąbce nasiąkniętej tuszem.
Pieczątek bez gąbki z tuszem (po prawej) raczej nie polecamy. Posiadają one tusz o innym składzie, który łatwo się rozmazuje.
Bardziej skomplikowane technologicznie pieczątki bez gąbki na tusz korzystają z tuszu o innym składzie. Z tego powodu drukuje się gorzej na różne materiały a końcowy wynik łatwiej się rozmazuje. Zawsze możesz się upewnić, czy dana technologie pieczątki będzie dla Ciebie odpowiednia.
Wystarczy producentowi wysłać kawałek materiału, na którym chcesz odbijać i poprosić o test różnych pieczątek.
Również samo pieczątkowanie ma swoje prawa. Podczas pisania tego artykułu wypróbowaliśmy parę materiałów, na które dawaliśmy pieczątki przy różnej sile i różnym czasie.
A ogólnie rzecz biorąc można powiedzieć, że czym mniej, tym więcej. Czyli pieczątkę przyłóż mniejszą lub średnią siłą na 1 – 2 sekundy.
Najlepiej wyszło słabe lub średnie przyciśnięcie na krótki czas. Mocne przyciśnięcie najczęściej powodowało rozmazanie.
Sprawdź, czy materiał nie jest zgięty, również w środku. Może to powodować zły nadruk – papierowy worek z nierównym nadrukiem
Reguły:
Do testu dołączyliśmy wszystkie produkty, które można nadrukować. Niektóre miały falstart, inne poradziły sobie świetnie. Które to są i u których będziesz mieć pewność, że nadruk się uda?
Koperta bąbelkowa. Przejrzeć ofertę kopert bąbelkowych >>>
Torebki doypack. Przejrzeć ofertę torebek doypack >>>
Torebka papierowa. Przejrzeć ofertę torebek papierowych >>>
Pudełko kartonowe. Przejrzeć ofertę pudełek kartonowych >>>
Pudełko fasonowe. Przejrzeć ofertę pudełek fasonowych >>>
Koperta papierowa. Przejrzeć ofertę kopert papierowych >>>
Woreczki papierowe. Przejrzeć ofertę woreczków papierowych >>>
Widać, że wynik zawsze zależy od przeprowadzonych testów i wprawy oraz cierpliwości, ale summa summarum możesz oszczędzić niemałe pieniądze. A przede wszystkim w ten sposób możesz nadrukować na przykład tylko parę pudełek na prezenty na Święta dla swoich partnerów handlowych albo oznaczyć edycję limitowaną swoich produktów.