Pusty koszyk

Odkryj 3 podstawowe filozofie opakowań sklepów internetowych

Autorem jest Dominik dnia 22. 6. 2016

Prowadzisz e-sklep? Więc dobrze wiesz, ile różnych rodzajów opakowań jest na rynku do wyboru i jak duże różnice istnieją w ich cenach. Końcowy wybór zależy od Twojej filozofii opakowań. Pod tym na pierwszy rzut oka tajemniczym pojęciem kryje się prosta rzecz – po prostu to, jak podchodzisz w swoim sklepie internetowym do sprawy pakowania przesyłek. Dla klienta jest wprawdzie najważniejsza ich zawartość, jednak jakościowe opakowanie zwiększa bezpieczeństwo podczas transportu i jednocześnie udowadnia klientowi, że zależy Ci także na szczegółach. Jednak jakim kosztem?

W praktyce istnieją dwie absolutne skrajności. Na jednym końcu stoją precyzyjni profesjonaliści, którzy patrzą na opakowanie jak na ważną wizytówkę. Oni często używają pudełka tak jakościowe, że aż szkoda je po zapakowaniu załadować do zabrudzonych samochodów dostawczych, które rozwożą przesyłki. W przeciwieństwie do tego istnieją osoby prowadzące e-sklep, które kosztem maksymalnych oszczędności są zwolennikami zwykłej taśmy i torby z supermarketu. I gdzieś pomiędzy tymi dwoma skrajnościami znajdują się sprzedający, którym udało się znaleźć rozsądny kompromis pomiędzy jakością i ceną.
Po której stronie opowiadasz się Ty? Starasz się dbać raczej o jakość albo o niskie koszty? Odpowiedź zależy od ogólnej filozofii Twojej firmy. Decyzję na pewno ułatwi Ci obliczenie kosztów finansowych poszczególnych wariantów.

3 warianty filozofii opakowań

Wyobraźmy sobie, że posiadamy e-sklep z potrzebami dla modelarzy. Nasz towar jest stosunkowo niewielki, nie jest kruchy i dlatego można go zapakować kilkoma różnymi sposobami. Załóżmy, że każdego dnia wyślemy 10 przesyłek i przesyłki wysyłamy 240 dni w roku.
Uwaga: Dla uproszczenia obliczenia nie obejmują taśmy samoprzylepnej.

Wariant 1: najtańsze rozwiązanie

E-sklep wybrał drogę niskich kosztów i zawsze pakuje towar do koperty bąbelkowej[LZ1].
Koszty roczne: 0,36 zł x 10 szt x 240 dni = 864 zł

Wariant 2: złoty środek

E-sklep stara się znaleźć równowagę między jakością pakowania, bezpieczeństwem wysyłanego towaru oraz kosztami. W tym wypadku wykorzysta kombinację pudełka[LZ2] i folii bąbelkowej[LZ3].
Koszty roczne: (0,55 zł + 0,52 zł) x 10 szt x 240 dni = 2 568 zł

Wariant 3: image za wszelką cenę

E-sklep, tak jak w poprzednim wariancie, wykorzystuje kombinację pudełka i folii bąbelkowej. Nie zwraca jednak uwagi na wybór dostawcy, nie liczy się z ceną i jego roczne koszty na opakowania są zatem wielokrotnie wyższe.

Będziemy Ci wysyłać oferty promocyjne i kupony rabatowe.

Doradzimy Ci

Na Twoje zapytania w godzinach pracy odpowiemy w ciągu 2 godzin. Z opakowaniami posiadamy 9 letnie doświadczenia i podzielimy się nimi z Tobą na blogu.

Gwarancja zadowolenia

Jeżeli nie będziesz zadowolony z towaru, sami go odbierzemy i zwrócimy Ci pełną cenę.

Rabat przy każdym zamówieniu

Za każde wydane 15zł oferujemy rabat 0,1% aż do wysokości 10%
Opinie o top-opakowania.pl na Opineo.pl
Copyright © 2018 SECUPACK, s.r.o
Linia obsługi klienta: +48 334 454 612, info@top-opakowania.pl